Prima pagină » Uncategorized » Organizarea activităţii de previziune

Organizarea activităţii de previziune

Deosebim două situaţii esenţial diferite privind organizarea activităţii de previziune şi planifiare în cadrul unei organizaţii:

1. În primul caz (mai rar întâlnit), cei ce efectuează previziunea vor fi şi cei care vor întocmi planul, şi/ sau vor lua decizia. Acest caz se aplică de regulă în cazul firmelor de dimensiune mică şi mijlocie. În acest caz organizarea activităţii de previziune şi planificare este mai puţin relevantă iar personalul nu este specializat.

2. Cazul cel mai frecvent este cel în care cel ce efectuează previziunea şi întocmeşte planul diferă de decident. Acest caz se aplică de regulă în cazul firmelor de dimensiune mare. În acest caz previziunea şi planificarea sunt atribuţiile:

– tuturor departamentelor funcţionale, caz în care se impune o puternică colaborare între

departamente

– unui singur departament funcţional care centralizează datele de la restul compartimentelor. În acest caz, activitatea de previziune şi planificare este riguros organizată şi derulată de personal specializat.

– activitatea de previziune este externalizată şi lăsată în seama unei firme specializate în activitatea de  previziune şi planificare.

 


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: