Prima pagină » Uncategorized » Metodologii eficiente de implementare a unei soluţii ERP/CRM

Metodologii eficiente de implementare a unei soluţii ERP/CRM

Ceea ce urmăreşte oricare dintre firmele furnizoare de soluţii ERP/CRM este, firesc, să caştige de partea sa cât mai mulţi clienţi şi  dacă se poate, cât mai importanţi. Pentru aceasta, la fel de firesc, trebuie câştigată încrederea beneficiarilor şi acest lucru începe cu procesul de implementare a soluţiei.

Managerii înteleg cu uşurinţa că abordarea unei soluţii ERP este o investiţie în creşterea eficienţei, dar nu toţi realizează schimbarea organizaţională pe care o implică această implementare, atât la nivelul top-managementului, cât şi al departamentelor vitale ale companiei. Acesta este motivul pentru care Scala Business Solutions acordă o importanţă deosebită momentului implementării, utilizând o metodologie special creată pentru a susţine companiile în această tranziţie: ”Pentru că o soluţie ERP/CRM să fie implementată rapid şi să ruleze eficient este necesar ca furnizorul să poată oferi un ritm al implementării personalizat, urmărind în acelaşi timp, pe baza unei metodologii ce şi-a dovedit valoarea în timp şi în sute de alte proiecte, nişte obiective bine definite şi comensurabile. Şi, poate cel mai important aspect ce trebuie luat în calcul, echipa de consultantă a furnizorului trebuie să fie alcatuita din profesionişti cu experienţă îndelungată care, în afară de cunoasterea profundă a produsului, este necesar să aiba şi cunoştinţe despre mediul de afaceri, care să le permită să înţeleagă specificul fiecărui client în parte şi sa ofere soluţii personalizate unor cerinţe speciale”.

Foarte asemănător este şi punctul de vedere al managementului de la LLP Bucharest, care consideră că succesul implementării unei soluţii ERP/CRM rezidă în capacitatea de a răspunde în cunoştinţă de cauză întrebarea multiplă: ”Ce, cum, cu cine implementez?”. Dintre aceste elemente, ponderea în succesul implementării este de 40% pentru soluţia propriu-zisă şi caracteristicile sale pur tehnice şi funcţionale, în timp ce integratorului îi revin 60%. Cu alte cuvinte, ”implementatorul şi experienţa acestuia (sau, dimpotrivă, lipsa ei) reprezinta factorul determinant al succesului unui proiect, cu accentul pus pe următoarele aspecte: urmărirea a cel putin doua proiecte realizate de acesta şi discuţii directe cu beneficiarii, gradul de specializare pe respectiva soluţie ERP a implementatorului, experienţa consultanţilor de implementare”

Suita de aplicaţii ERP continută în pachetul integrat SIVECO Applications inglobeaza expertiza acumulata în cei 10 de ani de activitate de către specialiştii din cadrul companiei: produsul este permanent actualizat, ţinând cont de solicitarile clienţilor, de modificările ce intervin în legislatia internă şi internatională, precum şi de mediul de afaceri din România. Flexibilitatea produsului este pusă în evidentă de posibilitatea de reproiectare rapidă a fluxurilor informatice la implementare, ceea ce permite punerea la dispoziţia clienţilor de soluţii ”croite” pe condiţiile concrete ce ţin cont de derularea proceselor interne şi a relaţiilor cu partenerii lor de afaceri. Aşadar, respectarea condiţiilor specifice ale clienţilor la implementarea unei soluţii ERP face parte din politica de companie a SIVECO România.

Iată însă că pe o cu totul altă poziţie se situează o companie multinaţională, cu o experienţă de 30 de ani în dezvoltarea de soluţii pentru e-business, cum este SAP: ”Dacă se doreşte ca o soluţie ERP/CRM să fie implementată rapid, atunci trebuie evitată parcurgerea unor paşi aşa-zişi standard ca, de exemplu, definirea cerinţelor, proiectarea soluţiei, dezvoltarea specificaţiilor etc. Toate aceste etape sunt mari consumatoare de timp şi, în plus, conduc la o soluţie extrem de personalizată, dificil de întretinut ulterior”. Totuşi, practicile moderne de afaceri oferite de SAP pentru fiecare domeniu de activitate fac posibil ca implementarea unei soluţii SAP sa garanteze o rulare eficientă şi la standarde internaţionale.

Metodologia de implementare ”fast-forward” oferită de Oracle este bazată pe instalarea unor module sau pachete de aplicaţii pentru arhitecturi care permit standardizarea şi soluţii cu caracteristici repetitive. Politica companiei de implementare a unei soluţii ERP/CRM constă în integrarea tuturor proceselor de business într-un sistem unitar, bazat pe o arhitectură robustă şi o bază de date centralizată, scopul fiind obţinerea unei cote ridicate de profitabilitate.

În ceea ce priveşte rapiditatea implementării unui sistem ERP/CRM, ”durata de implementare poate varia de la câteva săptămâni la câţiva ani, în funcţie de complexitatea proiectului, existenţa unui sistem anterior, numarul de module alese pentru implementare, interoperabilitatea cu alte sisteme, experienţa echipei, tipul şi calitatea serviciilor asigurate de furnizorul software sau de integrator”. Cu o experienţă de 8 ani în implementarea de soluţii ERP, Crescendo International apreciază că este vorba, în primul rând, de un transfer de tehnologie şi de ”know-how”. Acest din urmă element constituie valoarea adăugată, conţinând analiza de business, modelarea proceselor de intreprindere, definirea, realizarea şi testarea solutiilor.

Specialiştii de la Crescendo Internaţional consideră că în implementarea unei soluţii ERP trebuie luate în calcul următoarele aspecte:

 

  • Implementarea soluţiei ca proiect, agreat de ambele părti;
  • Capacitatea şi disponibilitatea clientului de a asigura:

* implicarea directă a managementului (top, middle)

* resursele necesare derulării proiectului (un manager de proiect şi echipa de implementare cu un timp dedicat proiectului de 20% – 40% din timpul de lucru efectiv);

* acces la experienţa de management şi operaţionala a clientului pentru fiecare arie funcţionala abordată;

  • Implicarea directă a managementului în stabilirea obiectivelor şi urmărirea atingerii lor. Alegerea unui partener (furnizor al soluţiilor ERP) care să răspundă la următoarele cerinţe:

* să aibă experianţă verificată (cel puţin 10 sisteme implementate în ţara);

* să aibă experienţă şi capacitatea necesare proiectării şi realizării modificărilor soluţiei standard la cerinţele obiective ale derulării afecerii.

 

Existenţa unei metodologii verificate de implementare, cu respectarea de către compania client a fazelor şi etapelor recomandate.

Implicarea managerului beneficiar în procesul de implementare a unei soluţii ERP, cu acceptarea schimbărilor aferente la toate nivelurile, precum şi definirea exactă a echipei de proiect a utilizatorului sunt elemente care fac parte şi din politica de implementare ERP abordată de CRIsoft, premise pentru o eficienţă maximă în exploatare.

 


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: